DIENSTEN

Uw beweeglijkheid bevorderen en pijn verlichten
Met gebruik van oefentherapie en massagetherapietechnieken streven wij ernaar aan de individuele behoeften van elke patiënt tegemoet te komen. Eerst wordt uw fysieke beperkingen besproken. Vervolgens wordt er samen met u een behandelplan opgesteld dat geheel op uw behoeften is afgestemd.

Manuele therapie

Een goede uitkomst
Indien u klachten heeft van een gewricht, zoals pijn of stijfheid en u hierdoor slecht kunt bewegen, dan kan manuele therapie hulp bieden.

De manueel therapeut heeft speciale technieken die uw gewrichten beter laten bewegen, zodat uw pijnklachten snel zullen afnemen.

Een manueel therapeut heeft na de opleiding fysiotherapie een meerjarige HBO master (Msc) manuele therapie afgerond. Op deze manier heeft de manueel therapeut extra kennis opgedaan in het behandelen van gewrichten en in het bijzonder van de wervelkolom.

Acupunctuur

Oosterse geneeskunde, een brede aanpak
Met de kennis die we in huis hebben van westerse en oosterse geneeskunde, kunnen we u nog beter van dienst zijn.

Kinesio Taping

Met de nieuwste taping technieken kan andere therapie goed ondersteunt worden.
Kinesio Taping kan een goede uitkomst bieden bij diverse klachten, zoals pijn, vochtophoping, een bewegingsbeperking in een gewricht, etc.

Revalidatie

Het herstel na een trauma of blessure versnellen
Of u nu herstellende bent van een ongeval of onlangs een operatie hebt gehad om bijvoorbeeld een gewricht te vervangen (nieuwe heup, nieuwe knie, etc): Wij helpen u graag weer de oude te worden. Wij hebben de kennis en kunde in huis om jong en oud te helpen, zowel in de praktijk als aan huis.

Effectieve behandeling van spanning en pijn in spieren
Dry Needling kan een verbluffend snel resultaat opleveren bij spanning en pijnklachten die hun bron hebben in gespannen spiervezels.

Dansblessures

Behandeling en revalidatie van dansers op alle niveaus
De oprichter van onze praktijk (Maurits Ypma) was lange tijd de vaste fysiotherapeut van Scapino Ballet en een vertrouwd persoon voor veel amateur en professionele dansers. Door de jaren heen zijn we dit binnen de praktijk steeds meer als team gaan benaderen.

Inmiddels is Maurits niet meer bij ons, maar we staan nog steeds klaar voor alle dansers om ze zo snel mogelijk weer het podium op te krijgen!